tisdag 19 juli 2011

Krokodil örhänge

Det är roligt att ha ett krokodilörhänge det är alltid någon som kommentar det. När min dotter bodde i Florida så hade dom ett vatten drag på andra sidan vägen och där låg alltid en krokodil eller om det var en  alligator och solade, jag vet inte för jag vågade inte titta efter. Vet ni skillnaden mellan en krokodil och en aligator, jo alligatorn har lite trubbigare nos och kommer du åt att räkna tänderna så har alligatorn 80 och krokodilen 70. Det finns ett betydligt ofarligare sätt att skilja krokodilen från alligatorn. När en krokodil stänger munnen så blir den fjärde tanden i underkäken synlig, aligatorn har inga synliga tänder när den stängt munnen. Tillbaka till Florida där vid vattendraget stannade alltid skolbussen och precis vid den platsen så stod en skylt mata inte krokodilen tror jag det stod när jag tänker efter, får fråga min dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar