lördag 23 juli 2011

Halsband med stopp pärlor


Jag tycker om halsband där det är mellan rum mellan pärlorna. Detta halsband är trätt på det som kallas vire, tror jag stavade rätt kanske det skall vara w. Jag är dyslektiker eller ordblind som dom sa när jag var liten, fast det är länge sedan jag gick i små skolan så upptäckte dom det när jag gick i tredje klass jag fick ingen speciell undervisning men när jag gick på realskolan fick jag skriva uppsatser extra för rektorn för att jag skulle träna. Jag måste rekommendera alla att skriva mycket för om man inte kan höra hur det skall stavas så kan man lära sig hur ett ord skall se ut skrivet. Nu kan man ju få hjälp av datorn och slippa sitta och slå i en ordbok som också kan vara svårt när man inte kan stava till ordet man söker. Nu kom jag ifrån ämnet, halsbandet är alltså trätt på en metal tråd som är inplastad  jag börjar med en stopp pärla och sedan den pärlan som halsbandet skall bestå av, två stopp pärlor en pärla och två stopp pärlor så håller jag på ett tag därefter börjar jag klämma fast en stopp pärla på varje sida om pärlan där jag vill ha den. För att få ett jämt avstånd mellan pärlorna brukar jag använda något som jag kan mäta med. Materialet till detta halsband har jag köpt på Millefiori.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar