söndag 31 juli 2011

Beskrivning på stickade armband


Först väljer jag ut en gamal elkabel gärna lite kraftigare så mäter jag ut hur lång bit jag behöver klipper av biten och sedan drar jag ur alla koppar trådar så jag bara får kvar plast höljet. Därefter väljer jag garn antingen linngarn som på bilden eller bomullsgarn. Nu lägger jag upp maskor så det räcker runt plast röret 10-12st det beror på vilken grovlek du har på stickorna, så är det bara att sticka så långt som röret är, sy ihopp stickningen och det gör jag så stickningen täcker röret under tiden jag syr, tror att det blir svårt att ta på det stickade röret efter att man sytt ihop det.


Här ser ni stomen till armbandet och låset består av en gamal pennstump, har inte tryckt ihop armbandet ordentligt för att ni skall kunna se lite av pennan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar