söndag 17 juli 2011

Blomhalsband av små, små pärlor

Jag har fortfarande inte någon kamera så jag skannade in denna bild den är inte så tydlig men om man klickar på bilden så kan man tydligt se hur halsbandet är trätt. Först trär man fem gröna pärlor eller som på halsbandet stavar, därefter börjar man med blomman. Den första halvan av blomman består av fem olikfärgade blå pärlor sedan kommer mitt pärlan som är gul, därefter trär man till baka i den första av blom pärlorna, sedan tre blå pärlor och så avslutar man med att trä tillbaka i den sista pärlan före den gula mitt pärlan när man sedan drar åt tråden så hokus bokus så är det en jätte fin blomma. om man vill göra ett armband går det bra att använda en tunn gummi tråd. Jag tycker så mycket om detta halsbandet men det kanske är för att jag  fått det av min dotter på morsdag en gång för länge sedan. Fast pärlorna är så små så glittrar dom så fint i solen så jag har fått många komplimanger för halsbandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar