fredag 29 juli 2011

Kirskål

I går rensade jag mitt land som jag kallar kryddhyllan. Det är en kulle som skall bli en kryddhylla, men nu är där mest kirskål. Det finns en vinbärsbuske, rabarber och så är det några örter som citron timjan vanlig timjan, två olika sorter mynta, rosmarin, gräslök, persilja. Dill har jag försökt men det funkar inte det måste vara fel jord och en massa kirskål. Vet någon hur man blir av med det, har hört att om man plockar den så ger den upp men nu har jag plockat bort rubbet fyra gånger men efter att det regnat nästa gång så kommer det nog fram igen. När min mamma tittade på kryddhyllan sa hon vad är det för en fin växt som växer där, när den precis kommit upp ser de spröda små blad riktigt goda ut. Clara och jag gjorde en lasang av dessa små blad men denna gången blev det ingen lasang. Om du läser detta Clara så saknade jag dig när jag rensade landet, inte bara för att få hjälp utan sällskap m.m Jag saknar er andra också förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar