onsdag 25 april 2012

Tips på vad man kan göra med alla hängsmycken / berlocker man har


Här är ett tips hur man kan göra för att använda flera hängsmycken på en gång.
Sätt berlockerna på en kedja av silver ringar, gör lite olika längder. (Om ni
vill se hur man gör ringar till kjedja av silvertråd titta under armband). 
Fäst dessa kedjor på en lite större ring. Här har jag fyra olika berlocker,
från vänster ett vikingamynt som min syster hade i guld. Min syster dog för två år sedan,
jag har gjort ett lika dant mynt av silverlera. Nästa är en snäcka som jag plockade
 tillsammans med mina barnbarn i Spanien är också gjord av silverlera. Den tredje är
 en älva som skall beskydda mig när jag är på resa, den fick jag av min dotter
när jag skulle åka och hälsa på i Arizona. Den sista är en fröskida med tre ärtor
två i silver lera och den längst fram är en odlad pärla som jag fått av en gammal kompis
som hon köpte i Kina. Vi är tre kompisar som känt varandra sedan vi var 6 år.
 Nu har jag gjort tre ärtskidor för att  vi skall ha ett minne av våran vänskap.
 Fröskidan har jag gjort av silver pasta. Titta under silverpasta om ni vill se hur det går till.
klicka på bilden så ser ni bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar