onsdag 18 april 2012

Fortsättning på beskrivning på virkad converse


Jag fick bråttom i går så jag glömde visst beskrivningen på kanten.
börja med en luftmaska sedan virkas hela varvet genom att man gör en fast maska
 i bara den främsta maskbågen, ( den båge som är in mot sulan ) så bildas en kant.
Nästa varv virkas om hela maskan varvet runt. Jag gjorde 5 varv till kanten men det beror
ju lite på hur stor sko man vill ha. Jag gör dom svarta ränderna efter jag gjort kanten.
Dra upp en ögla och sedan en till dra den sista genom den första, klicka på bilden så
tror jag ni ser bättre hur ni skall göra. Plösen, virkas över de 8 maskorna som är längst
fram, nästa varv virkar man över dessa och så öka en till genom att virka en maska
på sidan av kanten och varvet där på ökar man med att virka en till maska på andra sidan
av kanten nu har du 10 maskor och då virkar du bara rakt upp.
Jag har gjort 5 varv med det vita ganet och sedan 12 varv med det röda.
  Färgerna på garnet väljer du själv, det finns ju alla färger på convers. 
Titta efter fortsättning unde virkat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar