torsdag 19 april 2012

Små virkade converse med alla detaljer


Nu är skon färdiga med alla detaljer, den sista vita biten av plösen fick jag sy fast
 i sidan av kanten för att det skulle bli bra. Skons sida började jag  med rött garn
där den vita delen av plösen tog slut. Jag gjorde 9 varv till skons sida
 varje gång jag vände minskade jag en maska. På dom 4 första varven minskade
 jag också en maska i bak på skon. Sist virkade jag ett varv runt hela kanten
ner till den vita delen av plösen. Skosnöret består av 100 maskor. Den lilla vita
cirkeln gjorde jag genom att först göra en ring av 4 maskor därefter virkade jag
 8 maskor runt cirkeln. Varvet där på ökade jag i vartannan maska,
samma på tredje varvet. Stjärnan är inte så lätt att göra eftersom den är 5 uddig
hade varit lättare med 6 uddar. Därefter sydde jag på cirke,l den skall vara
 på insidan av skon. På kanten i bak står det All Star med en stjärna i mitten
Jag skrev detta på ett bomullsband och sydde på bandet. Eftersom jag inte hade någon
 svart permanent penna fick det bli guld text. Tidigare beskrivning finns under virkat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar