torsdag 8 november 2012

Ett bälte där man bara tar av spännet vid säkerhetskontrollen vid flyget

 
Först tar men en bit silver sågar ut den form man vill ha spännet i.
 
 
Här har jag putsat kanten och gjort fäste och krok
till remen, nu skall jag göra ett mönster på silver plattan.
Jag skall mangla in ett mönster. Sist löder man på fästet och kroken.
Slut resultatet kommer i morgon, för blixten speglade sig så konstigt
i plattan så man inte kunde se mönstret.
 
 
Här ser man mönstret jag maglat eller det kanske heter pressat in.
Under har jag slagit in stämplar för Göteborg, år, silverstämpel
och mina initialer.
 
 
Så här blir det på en rem
 
 
Om man flyger mycket kan det vara en ide att inte sy fast remen
vid spännet utan låsa fast remmen på detta sätt.
Nu kan man bara ta bort spännet lätt och lägga det på kontroll bandet.
Remmen sitter kvar i byxan.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar