onsdag 25 januari 2012

Sadelskydd


Jag blev så inspirerad av sadelskydden på www.christinamccaslin.blogspot.com
och min myshörna. Nu har jag gjort en egen variant, först ritade jag av min sadel så virkade jag efter den modellen. Jag gjorde 10 luftmaskor virkade ett varv så ökade jag andra varvet i båda sidorna, därefter virkade jag rakt tills jag kom till där sadeln går ut då ökade jag innan för sista maskan i slutet på varje varv, tills jag fått färdig brädd så virkade jag rakt upp tills sadeln började svänga in då minskade jag i slutet på varje varv. Virkteckniken jag använde mig av är något jag kallar resårvirkning men jag vet inte om  det heter så, jag virkar bara fasta maskor i den bortre bågen, då blir arbetet inte så stumt som det blir om man virkar fasta maskor i båda bågarna


När den platta delen av sadel var färdig virkade jag på samma sätt runt sadelskydet, på den bakre delen  av sadelskydet gjorde jag några extra varv beronde på att jag har en bullig sadel med gel i, om ni klickar på bilden kan ni nog se att jag sytt fast gummi band för att sadelskydet skall sitta stadigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar