tisdag 20 januari 2015

Hur man stickar en ny häl


                                                    Så här fixar man en utsliten häl.
                                           Först klipper man bort det trasiga hålet, det bort klippta
                                      ligger ovan på sockan. Jag hoppas ni kan se det jag klippt bort.
                                      Därefter plockar jag upp maskor. Jag använde en rundsticka
                                      men man kan använda 4 strumpstickor. Efter två varv började
                                      jag maska av, jag gjorde som man gör i slutet på en vante.
                                               
                                                 Detta funkar som man gör en instickad häl.
                                                  Gå in på Dödergöks krumelursockor.
                                              Hon förklarar jätte bra hur du skall göra en insticks häl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar