söndag 28 december 2014

Blå koral skriven av Louise Boije af Gennäs


Jag har ju börjat att lyssna på böcker när jag städar 
och på kvällen om det inte är något intressant på Tv
brukar jag stick och lyssna på en bok.

Före jul sprang jag in på Frölunda bibliotek och tog hastigt två cd.
Jag visste inget om denna bok, men nu vet jag att det finns en bok tidigare 
om dessa vänner Högre än alla himlar.
 Den här boken gick bra att lyssna på fast jag inte läst den första.

Först tyckte jag att den var lite väl socker söt, men en bit in 
blev den jätte bra. Jag skall kanske inte berätta att en del kommer att 
handla om tsunamin i Khao Lak, men jag hade kanske inte lånat den 
till jul om jag vetat detta. Boken är jätte bra, den handlar om nutidshistoria,
naturkatastrofer och man får följa och uppleva hur vännerna upplever detta.

Jag tror hon skrev Rederiet som gick på tv för länge sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar