fredag 3 oktober 2014

Hur man stickar två sockor på en gång


Jag har sett hur man kan sticka två sockor på en 
 rundsticka magic lopp heter denna teknik. Nu har jag testat och
 det går jätte bra. 

Detta skall bli en socka till en 1,5 år gammal tjej. Skaftet stickar jag 
i ett mönster som heter sylta sockor den hittade jag på bloggen.fi/paradox

När man stickar sockor på rundstickor så får man göra en speciell häl 
som jag kommer till när jag gjort den. Det tar lite tid när min vänster lillfinger 
inte funkar så bra man tror inte att man använder den så mycket men efter
två varv börjar den värka.

1 kommentar:

  1. Härliga färger!
    Du kan sticka vilken häl du vill på rundsticka med magic loop. även den "vanliga" med hällapp. Det är bara att göra en häl i taget fram och tillbaka på ena sidans sticka.

    SvaraRadera