lördag 2 februari 2013

Roliga tumvantar för de små barnen


I dag har vi vår i luften men det skall komma snö
om några dagar, så vi behöver nog vantarna ett tag till.
Tror dessa passar en 2- 3 år, jag har stickat dom över
fyra stickor med 8 maskor på varje sticka. Efter 8 cm
stickade jag en annan tråd äver 6 maskor för hålet för tummen.
När man är uppe vid ringfingret skall man maska av upptill.
Därefter gör jag tummen, jag tog bort den extra tråden och
 plockade upp maskorna och en extra i sidorna tillsammans
14 maskor. Nu fördelar jag dessa på tre stickor, när man
 kommit upp till tum nageln börjar man avmaskningen.
 
När vanten är färdig gör jag en tofs på toppen av tummen
 och broderar ögon, mun det gula håret gjorde jag
 med hjälp av rya knuttar och det långa håret flätade jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar