måndag 17 december 2012

Liten väska till Iphone


                                                
                                  Fortfarande hinner ni göra julklappar. Nu skall jag visa
                                  hur man snabbt kan göra ett fodral till en Iphone. Jag har sprätt
                                  bort ärmarna på en gammal skinn jacka, nedersta delen skall bli en
                                  större väska, så jag anväder bara längst upp på axeln av ärmen
                                                                       till fodralet.


Först tvättar jag av skinnet och smörjer in skinnet med läder balsam,
sedan limmar jag ihop två skinn bitar. Klipper till den form jag vill ha,
gör hål runt om, klipper remsor på omkring 3 mm som jag syr ihop
fodralet med och runt locket.

Lite bredare remsor har jag flätat till ett band.
I hålet för bandet satte jag dit en öljett eller vad det heter.


                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar