torsdag 30 augusti 2012

Lätt sydd axel väska

 
Detta vackra tyg har jag fått av en bloggkompis
www.christinamccaslin.blogspot.se hon syr så fina väskor
 På 60 -talet virkad jag en väska och sydde på denna bygel, nu
tyckte jag att det var bara bygeln som var något att spara på.
 
 
Väskan har en liten hängande påse på utsidan.
Här ser ni att jag dragit upp dragkedjan och tagit fram
 busskorten. Väskan är fodrad med ett svart tyg och jag har först
sytt två påsar och sedan sytt ihop dessa för att bara behöva sy
fast bygeln en gång. Titta under väskor så ser ni hur jag gjort.
Har man ingen bygel går det ju bra att sätta ditt en blixtlås i
öppningen i stället. Axelremmen har jag köpt färdig i en skinn affär.
Titta nu bara på väskan och inte mina ben.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar